جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه ماه فروردین تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش مهر آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز، با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح الگوی مصرف، به روایات دین اسلام در این زمینه اشاره کرد و گفت: "اصلاح الگوی مصرف" قبل از اینکه یک روایت و یا یک مسئله اقتصای باشد، یک "فرهنگ" است و لذا بزرگان دین ما با سفارشات خود می خواستند این مساله را به یک فکر تبدیل کنند.

خطیب جمعه در ادامه، با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: فداکاری‌های نیروی زمینی ارتش را باید گرامی داشت.

وی با اشاره به نطق اخیر رهبر معظم انقلاب برای افسران و بیانات امام راحل در این زمینه، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ، باید سلاح در دست اهلش قرار بگیرد چراکه قرار گرفتن سلاح به دست نا اهلان این همه فساد را به وجود آورده است.

امامی کاشانی در ادامه سخنانش گفت: بحث علم و تکنولوژی با موضوع صاحب آن بسیار متفاوت است و آنچه که مهم است وجود عالم و صاحب آن علم است چون آن عالم است که می تواند علم را در جای خودش قرار دارد و مفید باشد.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: در تاریخ هرچه جنایت می‌بینیم به خاطر دارند گان قدرت مال و قدرت سلاح است. وی اضافه کرد: اکنون مشاهده می‌کنیم که دشمن چگونه انرژی صلح آمیز هسته‌ای ما را تفسیر می‌کند لذا در اینجا لازم است از دانشگاهیان و عالمان کشورمان تشکر کنیم.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه پرتاب ماهواره و انرژی هسته‌ای صلح آمیز را دو نمونه برجسته علمی کشورمان ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نظام ما دو رکن ملت و رهبری عدل و هشیاری، عقل و تقوا را دارد.

وی خاطر نشان کرد: ارتش، سپاه و کل نیروهای مسلح ما هم اکنون جوانانی غیور، محکم، استوار و مومن را در سراسر این سرزمین دارد و اینجاست که دشمن می‌گوید از حمله نظامی به ایران مایوسیم. خطیب جمعه تهران ادامه داد: با این وحدت ملت و هوشیاری مقام معظم رهبری و سلحشوران و استواران، دشمن می‌بیند که در اینجا نمی‌تواند به جایی برسد و با تحریم و تهدید، فضا را مدام آلوده می کند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین به تبلیغات، دروغ‌ها و جوسازی‌های دشمنان در منطقه نسبت به کشورمان اشاره کرد و گفت:  دشمنان می‌گویند ایران تهدیدی برای منطقه است در حالی که خود شما برای منطقه و جهان تهدید هستید و ایران در این 30 سال امتحان خود را پس داده و رفتار او با همسایگانش موید این امر است.

وی همچنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در سال 88 مبنی بر اصلاح الگوی مصرف، گفت: این بحث با ارزشی است به گونه ای که درباره درست مصرف کردن در دین اسلام روایات بسیاری داریم. خطیب جمعه تهران ادامه داد: وقتی به روایات اسلام مراجعه می‌کنیم می‌بییم که اصلاح الگوی مصرف قبل از اینکه یک روایت و یا یک مسئله اقتصای باشد، یک "فرهنگ" است.

امامی کاشانی گفت: حتی اگر آنقدر منابع زیاد باشد که هیچ فقیری و کمبود منابعی وجود نداشته باشد باز هم مطابق با دین اسلام، نباید اسراف کنیم و پیامبر اکرم (ص) با سفارش‌های خود در این خصوص می‌خواستند اعتدال در مصرف را به یک فرهنگ و یک فکر تبدیل کنند.

بنابر این گزارش، خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول به توصیف "صمد" و آفرینش فرشتگان پرداخت و همچنین جوانان را به اهمیت دادن به نماز و تحصیل علم و دانش در سنین پائین سفارش کرد.

کد خبر 79180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز